Året 2017

28.12.2017

Foto: Mariann Bråten. Kanin: Germanica's Gt Ch Rheia.


Året 2017 kunne ikke vært mer magisk enn det har vært. Jeg er så utrolig heldig å ha en så kul hobby som kaninhopping. Det gir så mye å ha en hverdag hvor mye kos og løping er hovedingrediensene. Hoppingen koser de seg med i helgene. Jeg har hatt mitt første hoppekull på banen (2016/2017), og de har jammen meg brukt året godt! 

Jeg er så heldig å ha fått et nydelig kull etter Rheia og Atlas. Og venter spent på små etter Boudica og Tex. Disse melder nok sin ankomst om snaue 14 dager. Selv beholder jeg en etter hvert kull. Jeg kjenner det blir spennende å begynne med kaninene fra begynnelsen av igjen, og konkurrere i lavere klasser. Per dags dato har jeg kun aktive kaniner som er klassifisert i elite i alle grener.

NM 2017 tok helt av. Jeg gledet meg masse til endelig å få starte noen flere kaniner, og da blant annet mitt egetoppdrett. Boudica hadde vært i elite i en lengre periode, og var godt vant til høydene/lengdene. Rheia som akkurat hadde kommet seg opp i elite hadde en av de første startene i elite på NM og overrasket stort med en 3.plass i KE. Tex klinket til og vant KE, RE og HE (ny rekord på 90 cm). Han fikk også sitt første sert siden han ble NM i 2016 i lengde. Han satte inn støtet når det først gjaldt og hoppet 210 cm og fikk en solid 2.plass. Boudica hoppet seg til 1.plass i lengde (NM 2017) og jeg kunne ikke vært en mer stolt oppdretter <3

Totalt sett så har kaninene levert maks, og jeg tror at dette har vært tidenes år vi ikke kan slå. Sammen har kaninstallen sanket 106 sert fordelt på 5 kaniner. (Kaninene satt i rekkefølge etter antall sert: Boudica, Tex, Navis, Rheia og Elma). 

Navis har vært gjennom et par vellykkede operasjoner, og det blir spennende å se hva 2018 har å tilby. 

Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang